Ferragudo, Lagos & Albufeira | Algarve - Portugal

28 juni 2018 - Ferragudo, Portugal

Onze eerste week in de Algarve…

Met drie lange dagen rijden voor de boeg, zijn we zo goed als klaar met inpakken. Namelijk vroeg in de ochtend op 24 mei gaat onze reis naar Portugal beginnen! Met de kofferbak tot de nok gevuld, de meiden achterin en met Google Maps aan kan er niks mis gaan. Altijd goed om positief te blijven, als je 2400 kilometer moet afleggen met 2 kiddo’s die niet al te lang stil kunnen zitten. Langleven de Ipad, Kinderen voor Kinderen cd’s en hele lange dropveters.

Zaterdag 26 mei komen we moe maar voldaan aan in Ferragudo, een rustig visserdorpje in de Algarve. De Algarve staat bekend om de mooie goudgele zandstranden en mooie rotsformaties, ook Ferragudo heeft een mooi strand waar we op loopafstand naar toe kunnen.. perfect! En er is een Lidl om de hoek.. yeehhh verse broodjes in onze Lidl Brown Bag 😉

Door de korte afstanden tussen plaatsjes is alles makkelijk aan te rijden. Super fijn dat we met de auto zijn gegaan, op deze manier kunnen we leuke uitstapjes maken. Op een klein half uurtje rijden van Ferragudo ligt Albufeira. We hadden ons laten vertellen dat Albufeira een soort Salou is, maar dit is ons ontzettend meegevallen. Met een gezellig historisch centrum, leuke struinwinkeltjes en mooi stranden, vonden wij Albufeira een gezellig stadje om doorheen te slenteren. Wellicht als je hier in het hoogseizoen bent, dat het dan wel een stuk drukker is.

Ons werk voor Oak Travel gaat natuurlijk gewoon door, dus het is niet alleen maar vakantie vieren..helaas! Ook Isis die normaal gewend is om naar school te gaan, moet nu zelfstandig schooloefeningen doen via Squla. Dit ritme met z’n vieren was even wennen, maar we voelen ons zeer bevoorrecht dat we dit samen mogen doen. We werken natuurlijk niet de hele dag, in de middag is het lekker tijd voor voetballen op het strand en zandkastelen maken. Dit doen we op Praia Grande waar ook het Fort van São João de Arade te vinden is. Op een bewolkte middag zijn we hier een kijkje gaan nemen. We vonden een gave tunnel, die onder het fort doorgaat, wat super spannend was voor de meiden… en voor ons 🙂