Singapore

10 september 2018 - Singapore, Singapore

Een Aziatisch land in een Westers jasje..

We zijn nu een maand onderweg en al te gekke dingen gezien en gedaan. Singapore was te gek om te zien en ook even een fijne tussenstop om bij te komen van de jetlag. Want daar hebben we toch wel een paar dagen last van gehad.

Na een goede en relaxte vlucht van 12 uur, komen we aan in het warme Singapore. Alles is perfect geregeld, geen rijen voor de paspoortcontrole en de taxi’s. Na een taxiritje van 20 minuutjes komen we aan bij ons centraal gelegen hotel genaamd Yotel, waar we een minikamer hebben van 14m2. Alles wat we nodig hebben is aanwezig, maar het prachtige uitzicht over de stad vanuit de op de 27ste etage gelegen kamer geeft toch net even een ruimer gevoel. Die dag doen we lekker niks, na een middagdutje vanwege de jetlag schuiven we aan bij Hans im Glück. Een Duits hamburger restaurantje, waar we heerlijk genieten van hamburgers, salade, zoete aardappel frietjes en zelfgemaakte ice tea.

Dag 2 hebben we nog steeds moeite met de jetlag, we sliepen de vorige avond pas laat en zijn daarom ook pas rond 11.30 uur wakker. Vanuit het hotel lopen we naar de tegenover gelegen ION shoppingmall, hier kunnen we het warme en klamme weer buiten even ontvluchten. We struinen wat rond en eten een heerlijke rijst met kip. Richting de uitgang komen we een Magnum Store tegen, waar Isis en Mae het lekkerste zelfgemaakte Magnum ijsje naar binnen smikkelen. In de avond genieten we van de mooie Marina Bay Sands lichtshow, natuurlijk zitten we weer eens lekker te eten en te drinken.

De volgende dag maken we met een kabelbaan een ritje naar Sentosa Island, waar we verkoeling hebben gezocht bij Sea Aquarium. Was best leuk om even te zien, maar wel behoorlijk druk. Van het drukke aquarium verplaatsen we ons met een soort shuttle trein naar het relaxte strand om even te chillen.

Onze laatste dag in Singapore was alweer aangebroken en dit was zeker ook een leukste dag! Vandaag stond Gardens by the Bay op de planning en dit was ontzettend gaaf om te zien. We hebben hier lekker gewandeld door de Cloud Forest, natuurlijk weer een heerlijk satétje gegeten en genoten van de lichtshow bij de Supertrees.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl