Port Stephens

9 oktober 2018 - Port Stephens, Australië

Actief genieten van het mooie buitenleven..

Op 25-09-2018 rijden we vanuit Sydney naar Port Stephens, wat ongeveer 2,5 uur rijden is. We overnachten hier op een camping in glamping tent, soort van dan… want met 15 graden in een tent zonder verwarming en een eco-toilet is er weinig glamping aan hahaha. Dit mag zeker de pret niet drukken, want het is een prachtige omgeving.

Voor de volgende dag hebben we het Oakvale Wildlife Park op de planning staan. Het is vandaag nog een beetje druilerig weer, dus prima om een paar uurtjes in dit park rond te hangen. Eigenlijk is Oakvale een soort grote kinderboerderij met dieren die veel in Australië voorkomen, dus de kangoeroes, koala’s en emoes waren hier volop aanwezig. Isis heeft in de ochtend eerst de kleine baby geitjes een flesje gegeven en geprobeerd een koe te melken maar dit karwei is nog knap lastig en ze vond het een beetje gek om aan de tepel van een koe te trekken.

Over het park verspreid kwamen we overal kangoeroes tegen die zo uit onze handen aten. De kangoeroes lieten zich ook aaien en Isis wordt hier zo’n blij ei van. Mae daarentegen vindt dat allemaal wat spannender, maar als papa of mama erbij is kan ze alles aan. Na een wandeling door het park, was het tijd voor de reptielen show. Op een leuke soort Freek Vonk manier, wordt er informatie en uitleg gegeven over een aantal reptielen die op het park wonen. En jaja we hebben een slang geaaid! Na deze show volgt de show over koala’s en dat is toch stiekem waar we voor komen. Deze super schattige beestjes van dichtbij zien en voelen. En wat zijn ze zacht en super chill om naar te kijken, want deze dieren zijn zo zen dat je er zelf helemaal relaxt van wordt.

27 september verloopt met wat meer snelheid en adrenaline, want we gaan sandboarden! Met een 4WD bus worden we gedropt bij de hoge zandduinen van Port Stephens. Met een soort klein snowboardje onder onze arm lopen we een duin op en glijden we met volle vaart weer naar beneden. Mae bij mama tussen de benen en Isis bij papa, maar Isis wil na de eerste keer al zelf van de duin afglijden. En dat doet ze weer super! Na een aantal keer de duin op en af, hebben we de omgeving wat bekeken en lekker gespeeld in het heerlijke zand.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade