De start van onze reis door Australië

20 september 2018 - Alice Springs, Australië

Met de camper van Darwin naar Alice Springs en bijkomen in Sydney..

De vlucht naar Darwin was vermoeiend, we vlogen ‘s nachts en kwamen om 5.30 uur in de ochtend aan in Darwin. De camper die we hadden gehuurd, was achteraf voor ons vieren misschien wat aan de kleine kant haha. Wat het ook wel weer gezellig en knus maakte. Vanuit Darwin zijn we begonnen aan onze roadtrip, met als eerste bestemming Litchfield National Park. Dit was voor Isis en Mae ontzettend leuk vanwege de vele watervallen waar we ook konden zwemmen. En Isis die nergens bang voor is, kon van de rotsen en watervallen afspringen wat ze maar al te graag deed!

Na Litchfield NP zijn we naar Kakadu National Park gereden en hebben daar mega grote zoutwater krokodillen van heel dichtbij gezien. En het uitzicht van Ubirr was fenomenaal! We moesten er wel een stukje voor klimmen in de hitte, maar dit was het meer dan waard. Na vele wandelingen te hebben gemaakt, was het tijd om te relaxen in de Thermal Pools van Mataranka. En wat was dit heerlijk, het water zo zacht dat het bijna niet aanvoelde alsof je in het water lag. Na Mataranka stond er een lange rit naar Alice Springs op ons te wachten, met een mooie tussenstop bij de Devils Marbles.

In Alice Springs konden we even bijkomen van de dagen rijden, want onze volgende bestemming de Uluru was nog eens 500 kilometer rijden. En wat bizar om te zien zo’n giga rots, die nog mooier is bij zonsopgang. Dit was ook wel het koudste moment van de dag, dus goed ingepakt stonden we met 300 chinezen te kijken hoe de Uluru per minuut van kleur veranderde. Het is een bijzondere omgeving, net als de Kings Canyon. Het was hier lastiger om een mooie wandeling te maken met de kleine meiden, dit hebben we opgelost door een ritje over de Kings Canyon te maken met de helicopter…! Joehoe! En dit was echt te gek!

Vanuit Alice Springs was het 2,5 uur vliegen naar Sydney, waarvan wij dachten dat we dit een fijne plek zouden vinden om 2 weken te zitten. Eigenlijk vinden we het helemaal niet fijn om in een drukke stad te zitten, we voelen ons een beetje opgesloten tussen alle mensen. Tuurlijk hebben we er leuke dingen gedaan, zoals lekker picknicken in de Botanical Gardens, naar het strand van Coogee, naar Luna Park, en met de boot naar Manly. De weken hierna gaan we lekker reizen langs de oostkust en niet meer een drukke stad opzoeken 🙂