Kajakken met de kids | Algarve - Portugal

30 juni 2018 - Ferragudo, Portugal

Naar de grotten van Ferragudo en Carvoeiro…

Direct op het strand Praia Grande van Ferragudo bij het houten hutje van Algarve Freedom Kayaks, hebben we voor de volgende dag een kajak tour geregeld. Natuurlijk waren wij en de meiden heel erg benieuwd wat ons te wachten zou staan tijdens deze tocht, het is voor ons namelijk de eerste keer dat we met z’n vieren in een kajak stappen… dat wordt lachen hoor ik je denken. Nou ik moet je zeggen het was echt te gek om te doen en geweldig om de grotten en meters hoge kliffen vanaf het water te zien. En nee…we zijn niet omgerold of met onze peddels in de klit op het strand aangespoeld, had voor de blog wel leuk geweest 😉

Echt een aanrader als je het leuk vindt om wat actiefs te doen en wat van de omgeving wilt zien. Met de kajak konden we door smalle spleten de wat kleinere grotten in, natuurlijk hartstikke spannend om te doen, een donkere grot in peddelen met 2 kleine kindjes erbij. Maar die vonden het te gek! En daar doe je het voor, als zij happy en chill zijn, dan zijn pap en mam dat ook..

Op de weg terug naar Ferragudo, stond er op een afgelegen strandje wat je alleen via de zee kan bereiken een overheerlijke BBQ op ons te wachten. Verschillende soorten vlees, verse salade, chipjes, nootjes, vers fruit, cakejes, biertjes en ice tea stond allemaal voor de groep klaar, en het was lekker!! Daar zaten we dan op een strandje, lekker te smullen van de BBQ en te genieten van het mooie uitzicht. Goed moment om even stil te staan bij het feit dat we dit als gezin mogen doen, en dat we ook nog terug moeten peddelen. Jaja we krijgen dit mooie moment niet voor niks. Eenmaal terug op Praia Grande kunnen we concluderen dat we weer een mooie herinnering hebben gemaakt!