Roadtrip door Florida en The Keys

1 juni 2017 - Florida, Verenigde Staten

Onze eerste grote reis als gezin…

In mei 2017 begon onze reis door Amerika, de eerste grote reis die we maakte als gezin. De eerste 2 weken met de auto door Florida, de Florida Keys en de laatste week naar New York City…joepie! We dachten als we dit aankunnen met 2 kleintjes (toen 4 en 1 jaar), dan kunnen we alles aan!

Wij vonden in Florida de ideale bestemming om met het gezin naartoe te gaan. De relatief korte afstanden maken een roadtrip door Florida goed te doen met kinderen. Na een rechtstreekse vlucht vanaf Dusseldorf kwamen we op 9 mei aan in Orlando en reden met een fijne Jeep onder onze kont naar het appartement. Het appartement lag op een half uurtje rijden van Disney World, waar we natuurlijk naar toe gingen. Disney World kent 4 themaparken en 2 waterparken, wij hebben er voor gekozen om het bij 1 themapark te houden… Magic Kingdom! Er is zoveel te zien en te doen in Magic Kingdom, dat we zeker niet alles hebben gezien. Goede reden om een keer terug te gaan 😉  Na de parade, de Frozen show met alle Disneyfiguren en met als afsluiting de vuurwerkshow, zat er een mooie en leuke dag op.

Orlando staat bekent om de fijne shoppingmalls, dus shoppen hebben we zeker gedaan. Vooral Disney Springs was leuk om een middag te slenteren, ook omdat er voor de kids van alles te zien was. Namelijk… de allergrootste Disney winkel ter wereld!

Na een paar dagen van het mooie en altijd levendige Orlando te hebben genoten, was het tijd om verder te reizen. Palm Harbor was bestemming nr 2, wat net ten noorden van Clearwater ligt. En wat is het prachtig hier! De stranden zijn prachtig, maar ook de eilandjes die vlak voor de kust liggen zijn de moeite waard om te bezoeken. Een daarvan is Caladesi Island, een beschermd natuurgebied wat we alleen per boot konden bereiken. Na 20 minuutjes op de boot en een kleine wandeling, kwamen we aan bij een hagelwit zandstrand.. prachtige omgeving om lekker te chillen en te genieten! De volgende dag stond het Clearwater Marine Aquarium op de agenda. Hier vangen ze gewonde dolfijnen en schildpadden op en zodra ze aangesterkt zijn, worden ze weer vrij gelaten. Mooi en leerzaam om dit proces van dichtbij mee te maken.

Vanuit Palm Harbor reden we via Sanibel Island weer verder naar Naples. Op het schiereiland Sanibel Island hadden we eigenlijk wat langer willen blijven, leuk voor een paar dagen. Na fijn op het strand te hebben gezeten en de lekkerste gegrilde zalm ooit te hebben gegeten bij The Island Cow, kwamen we aan in Naples. Naples is een mooie omgeving, waar vooral wat rijkere mensen wonen.. wow wat staan hier grote huizen! Dit was de perfecte plek om even bij te komen van de afgelopen dagen en even alles te laten bezinken van wat we allemaal hebben gezien en gedaan.

Onze trip gaat verder naar de Florida Keys.. Yeehh! We maken onderweg een tussenstop in de Everglades bij de Miccosukee Indian Village, waar we een hele spannende show met krokodillen hebben gezien. We zaten gelukkig veilig op een grote afstand…pfff.

Iedereen kent the Keys wel van de perfecte postcards, maar hier is niks van gelogen. Wat een geweldig mooie omgeving is dit zeg! We verblijven voor 2 nachten in Marathon, ongeveer op het helft van de the Keys. Dit was een perfecte lokatie om wat uitstapjes te maken. Op het eilandje Islamorada konden we bij Robbie’s vissen voeren, dan denk je makkie maar tientallen hongerige tarpoenen voeren is toch andere koek. Maar Isis een bikkel dat ze is, doet het gewoon. Met der emmertje met dooie vis, gaat ze op de steiger staan om de gigantische tarpoenen van hun lunch te voorzien… toppertje!

Waar we heerlijk hebben gerelaxt was bij Bahia Honda State Park. In het ondiepe lagoon achtige water hebben een tijdje gechilled en de leukste foto’s van ons gezin gemaakt. Ons Florida avontuur zit er namelijk alweer bijna op, alleen Miami stond nog op het programma voor onze binnenlandse vlucht naar New York vertrekt. Lees alles over New York in onze volgende reisblog! Later…!