Met ons gezin naar New York City!

1 juni 2017 - New York City, Verenigde Staten

En dan nu de ‘cherry on the cake’…New York City!

Na twee weken Florida, zijn nu onze dagen in New York aangebroken. We begonnen deze dagen met een flinke vertraging van 12 uur, maar uiteindelijk kwamen we om 3 uur ‘s nachts aan in ons hotel op Long Island. Dit mocht natuurlijk de pret niet drukken, we waren tenslotte in The Big Apple.. joehoe!

Op een zakje krakelingen na was er geen eten in het vliegtuig, dus we hadden honger! En daar zaten we dan om 4 uur ‘s nachts in ons compacte hotelkamertje een pizza te eten, die ik niet alleen omdat ik ongelofelijke honger had, met stip de beste pizza kan noemen die ik ooit gegeten heb.

Het Hilton Garden Inn hotel op Long Island waar we overnachten was voor ons perfect, redelijk betaalbaar en een goede locatie. Direct tegenover het hotel bij Queens Plaza, pakten we de eerste ochtend de metro naar Manhattan. We kochten een weekkaart voor de metro, waarmee we konden in- en uitstappen waar en wanneer we maar wilden. Vanuit de ondergrondse halte liepen we direct het American Museum of Natural History in, dus op dit moment hadden we nog niks gezien van Manhattan. Het museum is te gek, je voelt je ontzettend klein naast de giga dino skeletten en het is ontzettend leerzaam voor kinderen.

Via de hoofdingang lopen we naar buiten, het echte New York in. Tegenover het museum aan de kant van Central Park staat een hotdog kraam, het is tijd voor onze eerste echte hotdog… heerlijk! Via een mooie wandeling door Central Park en 2 haltes met de metro zijn we weer terug bij het hotel. Door de korte nacht en alle indrukken, was het een vermoeiende maar wel een mooie dag.

Met een lekker ontbijt in onze maag en een stiekeme doggybag voor de lunch in onze rugtas, begon dag 2 in New York. Deze ochtend staat Times Square op de planning, en niet alleen om deze gekkigheid van drukte en flitsende reclameborden met felle kleuren te zien. Maar ook om naar DE Disneywinkel en DE M&M winkel te gaan, voor de kids… natuurlijk 😉 Het gezichtje van Isis toen ze alle prinsessenjurken in de Disneywinkel zag, is een moment om nooit te vergeten. Na een uurtje stonden we weer buiten met een nog blijere Isis, die was geslaagd voor een super schattige Rapunzel jurk. Nu op naar de M&M winkel met maar liefst 3 verdiepingen aan M&M’s, waar onze mond van open viel.

Na een heerlijke lunch bij het Hard Rock Café, lopen we richting het 381 meter hoge Empire State Building. Hier hebben we vanaf de 86ste verdieping een mega uitzicht over Manhattan. Het is wel een ontzettend druk bezochte trekpleister van New York, dus met veel geduld en een beetje ergernis hebben de eindeloos lange rij doorstaan. Wat je ervoor terug krijgt is het zeker waard, je ziet van bovenaf de bizarre maar te gekke ‘concrete jungle’ en dat is te gek om te ervaren.

Dag 3 is aangebroken en we maken ons klaar voor een boottocht naar de Statue of Liberty of te wel het Vrijheidsbeeld! Amerika staat natuurlijk op scherp betreft de veiligheid, dus we werden binnenste buiten gekeerd voordat we de ferry op mochten naar dit nationale monument. Na een rondje te hebben gelopen op het eiland en wat foto’s te hebben geschoten samen met Lady Liberty, varen we terug naar het vaste land. Dit monument was mooi om te zien, maar er is een ander monument wat op ons heel veel indruk heeft gemaakt en dat is het 9/11 Memorial. Als je hier bij Ground Zero rondloopt voel je een serene rust, wat heel bijzonder aanvoelt in deze duizeling wekkende miljoenenstad.

Met een laatste mooie dag die we hebben doorgebracht bij High Lane Park, Greenwich Village en Little Italy is er een einde gekomen aan onze bijzondere reis door New York. Wat een fantastische stad is dit zeg, waarvan we nog heel veel niet hebben gezien. Reden genoeg dus om nog een keer terug te komen!